“Geheimenis, het grote Babylon”, Openbaringen 17.

Het geheimenis van Mysterie Babylon verklaart.

In de Bijbel vinden we vele profetieën over Babylon. De profetie in openbaringen 17, 18 en 14 worden beschreven in het artikel over De val van Babylon.

Velen denken dat deze profetie gaat over de Katholieke kerk. Dit is echter geen correcte voorstelling van zaken.

In openbaringen 17:3 wordt gesproken over een vrouw die zit op een scharlakenrood beest zit en in 17:4 staat “en de vrouw was bekleed met purper en scharlaken.

Nu is het zo dat er vele gewaden gedragen worden in bovengenoemde kerk in deze kleuren. Dan ligt het voor de hand dat er daarom wordt gedacht dat zij het grote Babylon is uit openbaring 17. Het is er wel onderdeel van maar het is niet de grote hoer. Het beest waarop zij zit is het beestsysteem van de antichrist. Dit systeem is al opgerezen in de laatste 60 jaar. Het betreft de occulte samenleving en religies van Baal. God gebruikt het woord hoererij of hoer vaak in verband met geestelijk overspel, afval van het geloof of valse religie.

Deze samenleving floreert omdat ze zich heeft overgegeven aan de begeerte, een vals Evangelie en het occulte. Dit gedachten goed is over de hele wereld verspreid en ze heeft geprobeerd haar wil op te leggen aan iedereen door oorlogen, en ideologie.

Er is een nauwe band met de valse kerk dat wel. Dit land is Amerika en de beker die genoemd wordt in openbaring 17:4 Is de beker die overloopt van de zonden. Het is het land waar vele andere landen hoererij mee hebben gepleegd. Met haar hebben de koningen van de aarde hoererij bedreven, en de bewoners van de aarde zijn dronken geworden van de wijn van de hoererij. Op haar voorhoofd stond een naam geschreven “Geheimenis, het grote Babylon”, de moeder van de hoeren en van onreinheid van haar hoererij.

 

Met als belangrijkste overtreding om het maar zo te noemen is de rebellie hierdoor tegen alles wat Heilig is, alles wat door God is voorgeschreven in zijn woord.

Vandaar de oordelen van God tegen haar.

De kleur scharlaken staat symbool voor zonden, Dit kunnen we terugvinden in Jesaja 1:18.

Hier wordt een beschrijving gegeven over de kleuren van de zonden die begaan zijn door Babylon. De kleur van het beest is scharlaken, de kleur van haar zonde. Dit klopt want de zonden van Babylon en het daaruit voorkomende beest zijn en zullen vol van zonde zijn. Grootspraak tegen God en vervolging van de heiligen. Dit wordt beschreven in openbaringen 18:3>.

Het beest wat opkomt uit de zee is het laatste koninkrijk op aarde, het koninkrijk van satan en is aan het oprijzen aan het einde van de eeuwen. We zien de contouren overal opduiken, het was er altijd al en er wordt niet veel meer verborgen.

 De overwinning op dit koninkrijk is voor de Heere Jezus en voor iedereen die daarbij wil zijn.

Het is een van de aanwijzingen die gegeven zijn in de Bijbel over Mysterie Babylon, Amerika en de kustlanden.

 

De Katholieke kerk

De katholieke kerk maakt gebruik van alle symboliek die ook voor Babylon wordt gebruikt.

Het maakt misbruik van Bijbelse kleuren, Bijbelse kleuren en symboliek. Gebruikt door een on-Bijbelse kerk. Door Luther de hervormer al de kerk van de antichrist genoemd.

Er is nog een aanwijzing dat het niet de katholieke kerk betreft namelijk het feit dat Rome niet aan het water ligt, althans niet aan de kust. Openbaring 17:15 Het zijn volken menigten naties en talen. De hele wereld.

Het oordeel over de katholieke kerk wordt ook beschreven in de Bijbel maar dan op een andere plaats dan in openbaring. Het is een voorbeeld van een profetie van honderden jaren geleden toen de katholieke kerk nog niet bestond. Nog voor de komst van Christus. In een droom werd ik gewezen op Rabba en ben gaan zoeken wat Rabba nu betekent in Bijbelse zin en niet geheel toevallig is het nu de plaats waar de katholieke kerk een zetel had of heeft.

Momenteel is Rabba de plaats waar de religie van de eindtijd wordt gevormd.

In oude tijden was het de hoofdstad van de Ammonieten een volk wat vaak oorlog voerde tegen

Gods volk de Israëlieten.

In de eindtijd zal er ook weer oorlog zijn tegen de Israëlieten, het volk van God, de heiligen nu wereldwijd, door de antichrist.

Amos 1:14. Daarom zal ik een vuur aansteken binnen de muren van Rabba.

Uitvoeren van oordelen.

God gebruikt landen en de natuur als middelen voor het uitvoeren van zijn oordelen, dit is ook het geval omtrent de kustlanden, Hij roept landen op om zijn oordelen uit te voeren. Het wordt in hun hart gelegd. Het wil niet zeggen dat deze volken zonder zonde zijn of geen oordeel zullen ondergaan. Het zijn instrumenten van God want God heeft alles wat er op aarde gebeurt in eigen hand er is niets wat Hij niet weet of wat zonder zijn toestemming laat gebeuren. In het verleden heeft god dit ook gedaan en zal dit nu weer doen omdat Hij niet is veranderd. Twee voorbeelden hiervan:

Openbaring 17:17. Want God heeft het in hun hart gegeven om Zijn plan uit te voeren en dit eensgezind te doen en hun koningschap aan het beest te geven, totdat de woorden van God volbracht zijn.

Jeremia 1:15 Want zie ik ga alle geslachten van de koninkrijken uit het noorden roepen spreekt de Heere, zij zullen komen en eenieder zal zijn troon neerzetten bij de ingang van de poorten van Jerusalem en alle steden van Juda (Amerika, Europa en andere delen van de wereld). Ik zal mijn oordelen over hen uitspreken vanwege al hun kwaad: dat zij mij verlaten hebben en reukoffers gebracht hebben aan andere goden en zich hebben neergebogen voor de werken van hun handen.

In openbaring 9:13-15 lezen we over de rivier de Eufraat die opdroogt zodat deze grote legers over kunnen steken een enorm leger van 200 miljoen soldaten. Een coalitie van landen uit het oosten, Korea, Noord-Korea, Rusland, China, en anderen. Deze zullen gezamenlijk oprukken. Openbaring 16:12. En de zesde engel goot zijn schaal uit over de grote rivier de Eufraat. En haar water droogde op, zodat de weg gereedgemaakt werd voor de koningen uit de richting waar de zon opgaat.

Het is niet de slag bij armageddon dat is pas veel later. Deze legers worden door God gebruikt om zijn oordelen uit te voeren. Later worden ook deze landen geoordeeld want dat is ook een patroon van God, zodat alles in zijn orde geschied en rechtvaardig is.

 

Ezechiël 39. Handelt over armageddon bij de wederkomst van de Heere Jezus Openbaring 19:11. De tijd van het eindoordeel en de overwinning op de antichrist de valse profeet en gevallen engelen. Als mede iedereen die De Heere Jezus heeft afgewezen of niet heeft afgewezen maar in zonde leeft. En dan is het 1000 jaar vrede. In de wederkomst leest u er meer over.

 

 Openbaring 13:3. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna. En zij aanbaden de draak, omdat Hij de beest macht gegeven had En zij aanbaden het beest en zeiden: Wie is aan dit beest gelijk? En wie kan er oorlog tegen voeren. Het beest en zijn kracht komen van satan. De enige die hier oorlog kan en zal voeren is de Heere Jezus. Hij zal het beest verslaan bij zijn wederkomt. Met zijn heiligen, de legers uit de Hemel. Om de rebelleren de naties te oordelen.  2 Thessalonicenzen 1: 7-10. Dit leger uit de hemel bestaat uit heiligen die als engelen zijn geworden Marcus 12 :24 “Ze zijn als engelen in de Hemelen”.

 God spreekt ook over dit leger in de profetie over de vallei van de dorre beenderen. Ezechiël. 37. Het zijn heiligen die als engelen zijn geworden.

 

Door hun verheerlijkte lichaam waarover wordt gesproken door Paulus. Hij sprak over het verkrijgen van een verheerlijkt lichaam voordat een mens opgenomen wordt. 1 Korinthe 15:51-58. Een voorbeeld hiervan wordt beschreven in Lukas 9:28-29. De opstanding van Jezus valt ten deel aan iedereen die in Christus is. In Zijn tijd werd dit niet geloofd door Schriftgeleerden. Als je niet in de opstanding geloofd is je geloof nutteloos met betrekking tot je eeuwige leven zo staat in Gods woord beschreven, 1 Korinthe15:12. Het heeft ernstige consequenties.

 De misleiding van de eindtijd is de afval van het geloof, de waarheid en de invoering van een nieuwe wereldorde een wereldorde die satan (de draak) dient, compleet met religie.

Door vervolging, verbieden van (s)preken in het openbaar het kopen van bijbels, Ai de kunstmatige intelligentie en transhumanisme wat ons leven helemaal gaat beheersen en controleren zal de waarheid zoals die in de Bijbel staat verdwijnen waardoor vele Christenen verloren gaan.

Openbaring 13:8. En allen die op aarde wonen, zullen het beest aanbidden, althans van wie de namen niet zijn opgeschreven in het boek van de levenden, de bekeerden en wedergeboren mensen. Die hun leven aan de Heere Jezus gegeven.

 

 

Het visioen van Jesaja over Juda en Jerusalem. De huidige wereld.

Jesaja spreekt over de grootte stad die tot een hoer is geworden. De grote stad, Babylon die afgevallen is van het ware Evangelie, de wijn vermengt met het occulte.

Jesaja 1:21

Hoe is de grote stad tot een hoer geworden!

Vol recht was zij, gerechtigheid overnachtte haar,

Maar nu moordenaars!

Uw zilver is tot schuim geworden

Uw wijn is vermengd met water.

Etc

 

Er is altijd gelegenheden en genade als mensen zich omkeren en hun zonden belijden hoe groot deze ook zijn. God wil ze wegnemen als wij berouw tonen en

vergeving vragen.

 

Kom nu laten wij samen een rechtszaak voeren zegt de Heere

Al waren uw zonden als scharlaken ze zullen wit worden als sneeuw

Al waren ze rood als karmozijn

Ze zullen wit worden als witte wol.

 

Als u gewillig bent en luistert,

Zult u het goede van het land eten,

Maar als u weigert en ongehoorzaam bent,

Zult u door het zwaard gegeten worden

Want de mond van de Heere heeft gesproken.

De Heer Zegene u en behoede u

 

Het Geheimenis Openbaring 17 Docx
Word – 20,5 KB 4 downloads