Welkom op de pagina over geestelijke strijd   

1 Johannes 4: 6 Geliefden geloofd niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; Want er zijn vele valse profeten in de wereld uitgegaan.

Dit is een duidelijk statement, het is goed om te weten dat het hier niet om geesten gaat maar om mensen die een andere geest hebben dan de Heilige Geest. 

Want het beproeven van onzichtbare geesten is een Christen niet toegestaan en bovendien gevaarlijk en niet nodig. God heeft het goede met ons voor. Hij heeft goede gedachten over ons en een heeft een fijne toekomst in het vooruitzicht gesteld. Jeremia 29:11. Als we echter geen kennis hebben van wie God is dan gaan we verloren. Hosea 4. Dan leven we  in het donker.

De Heer Jezus is gekomen om de geketende aan deze wereld vrij te kopen. Daarom heeft Hij  ook veel gesproken over bevrijding.

Op weg naar geestelijke weerbaarheid en vrijheid in Christus.

Objecten in huis van spirituele aard zijn toegangspoorten naar het demonische en een gruwel in de ogen van God zo ook zonden. Satan heeft op grond hiervan recht op een ingang in uw leven. Het is dus zaak om hier te beginnen met de opruiming en bevrijding. Occulte rituelen, muziek en boeken zijn hier ook een voorbeeld van. In Handelingen 19: 18-20 lezen we dat wanneer mensen tot het geloof kwamen in Efeze na de prediking van Paulus, hun zondige daden belijden en bekenden, ook mensen die zich bezig hadden gehouden met toverkunsten, ze verbranden hun boeken. Het koste mensen wel wat want de boeken waren duur betaald 50.000 zilverlingen was in die tijd een enorm vermogen. Maar de prijs voor het eeuwige leven is natuurlijk nooit te hoog. Het mooie ervan is dat het geloof toenam in die mensen. Han.19: 20: Zo nam het woord van de Heere met kracht toe en werd steeds sterker. God wil niet dat we deelhebben aan werken van de duisternis. Het gaat niet samen met het koninkrijk der hemelen. Efeze 5:11 En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.

De verbanning van occulte voorwerpen uit uw huis is een eerste stap, de tweede stap is om deze niet weg te geven aan anderen maar om ze te vernietigen, te verbranden de derde stap is vragen om vergeving. Belijd deze dwalingen aan de Heere Jezus en vraag om vergeving.

Deuteronomium 7:25-26 De beelden van goden moet u met vuur verbranden. Het zilver en goud dat erop zit, mag u niet begeren of voor uzelf nemen, anders wordt u daardoor verstikt, want het is voor de Heere uw God een gruwel. U mag zoiets gruwelijks niet in huis halen, anders wordt u evenzo tot iemand op wie de ban rust, volledig verafschuwen moet het, ja het er een diepe afschuw van hebben, want het is iets waarop de ban rust.

* Ban is een ander woord voor vloek.

Als u voorwerpen in huis heeft die een religieuze lading hebben, om het zo maar te zeggen maakt het woord van onze Vader duidelijk wat Hij ervan vindt en wat we er mee moeten doen. Op de voorwerpen rust de ban, een vloek. Zaken die we daarom uitbannen. Nadat u alles heeft verwijderd uit uw huis ga dan in gebed en verbreek de vloek en vraag de Heere Jezus om vergeving voor het in bezit hebben en het aanbidden van deze artikelen. In onze moderne cultuur is het heel gewoon om afgoden beelden in huis te halen zonder te weten dat deze voorwerpen een vloek met zich mee dragen en de bezitter ervan onder een ban leeft. Alleen in de naam van de Heere Jezus kunt u bevrijd worden van invloeden uit de duisternis. 

Oorzaken 

Er zijn vele oorzaken van geestelijke gebondenheid en strijd. De meeste komen voort uit ongeloof  en onbekendheid met deze materie het openen van deuren waardoor satan toestemming krijgt om zich in ons leven te manifesteren. Het gaat er dan ook om die openingen weg te nemen. De deuren te sluiten. En deze zonde te belijden. Want het is een zonde of  er nu bewust of onbewust een opening is gecreëerd. 1 Korinthe 10:14. Daarom, mijn geliefden, vlucht weg van de afgodendienst.

In de hemelse gewesten is iedereen onderworpen aan de wil van Jezus Christus. Ook de demonen sidderen voor de God, Zij weten heel goed wie de Heere Jezus is. Jacobus 2:19. U geloofd dat God een is; daar doet u goed aan, maar ook demonen geloven dit, en zij sidderen.

Een gelovige kan dan ook in Zijn autoriteit deze strijd aangaan. Lukas 10:19. Want Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in de eeuwigheid. 

En weet dat de Heere Jezus altijd dichtbij is en ten alle tijden is aan te roepen voor hulp. Hij is immers nooit ver van ons. Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en ik zal u rust geven. Mattheus 11: 28-29.

In Gods woord worden we opgeroepen om waakzaam te zijn, waakzaam of we nog in het geloof zijn en heilig leven. Want juist in deze tijd zal de duivel/satan rondgaan (1 Petrus 5:8.) om iemand te verleiden tot zonde, dit kan van alles zijn. 1 Petrus 5:9 Biedt weerstand aan hem vast in het geloof, in de wetenschap dat hetzelfde lijden ook aan al uw broeders in de wereld opgelegd wordt. Dit is een schrale troost en geeft aan dat iedere broeder en ook zusters in het geloof er mee te maken krijgt. Niet iets u  voor te schamen of verkettert te worden. Nu de komst van de Heere Jezus zo dichtbij is zal de invloed van de duisternis toenemen. Het is voorzegt in en zo zal het zijn. Verlaat u daarom alleen op de Heere Jezus en verdiep u in zijn woord en laat zaken die God niet behagen achterwege Geef de duivel geen kans en vertrouw ook tijdens de strijd op de Heere. Richt u niet op de strijd maar op de Heere Jezus, bid voor hulp en verlossing. Het is een beproeving en het maakt uw geloof sterker. Jacobus 1-2|-18 Zie het als enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in allerlei verzoekingen terecht komt, weet dan dat de beproeving van uw geloof volharding teweegbrengt.

Ik kan nooit alle omstandigheden hier benoemen waarom iemand strijd ervaart het belangrijkste is uw geloof en (geen bewuste) zonde. Een voorbeeld is het niet vergeven van anderen. Satan wil ruzie, onenigheid in huwelijken, relaties tussen mensen etc. Als wij hierin meegaan dan krijgt hij wat hij wil, u die zondigt. Het is een heel duidelijk voorbeeld van het openzetten van geestelijke deuren. over vergeving leest u hier meer. 

Zonde is gevaarlijk het verwijdert ons van God en van onze redding. De Heere Jezus is er heel duidelijk over en ook in de brieven van Paulus en alle profeten staat het geschreven. Ieder mens zondigt en daarom is het noodzakelijk om dagelijks uw zonden te belijden. Doe dit bijvoorbeeld voor het slapen gaan, het gebed onze vader voorziet in het vragen vergeving van zonden, het is een mooi gebed gegeven aan volgers van de Heere Jezus. Nu is het zo dat God ons genade schenk als wij onze zonden opgeven en belijden.

 

Hekserij

Er is een vorm van geestelijke beïnvloeding die veel gebezigd wordt en dat is hekserij. Het komt tegenwoordig ook voor in kerken omdat er geen kennis is van het occulte  en waar de grens licht tussen magie en wonderen van God. Het verschil tussen de Geest van de wereld en de Heilige Geest. 1 Korinthe 2:12. De Geest van de wereld is satan. De Heilige Geest geeft ons het vermogen om geestelijke dingen te onderscheiden luister naar deze aanwijzingen en negeer ze niet.

Hekserij komt veel voor en het is duistere manier om mensen bewust te beïnvloeden. Het werk soms in je dromen en op andere manieren. Iemand kan je een voorwerp sturen of een brief met verwensingen etc. het uitspreken spreken van vloeken gebeurt veel. Ook kunnen we als we negatief praten over ons of anderen zelf

vloek uitspreken, woord vloeken genoemd. Spreek daarom nooit negatief over u zelf. Als anderen negatief  over u spreken, verwerp dit dan in de naam van Jezus Christus. Breng alle negatieve gedachten en eventueel beelden in gevangenschap bij de Heere Jezus. Zoals het in de Bijbel wordt geleerd. We worden geacht terug te vechten met het zwaard van de Geest, Gods woord, Efeze 6:18.

Ik heb een gebed geschreven om vloeken te verbreken, in de naam van de Heer Jezus, wat u hieronder kunt downloaden. 

Occulte symbolen

Occulte symbolen zijn net als andere open deuren ook oorzaak van demonische belasting. Het dragen of in huis hebben hiervan brengt u ook onder een ban. Ik ga hier wat symbolen noemen en niet afbeelden.

*Afbeelding van een uil. De uil als symbool wordt gebruikt door heksen. Boodschappers van de duisternis. Verwijder het uit uw leven. Doe dit in de naam van de Heere Jezus.

* Hexagram, het symbool van de zeskantige ster gebruikt in occulte rituelen en religies zoals het Hindoeïsme. Het heeft een relatie die teruggaat tot de achtste eeuw voor Christus en is een link naar de Godin Shiva, de vernietiger van de schepping. Het is een symbool wat gebruikt wordt in door CERN in Zwitserland. Een wetenschappelijk experiment om werelden, portals te openen. Velen geloven dat dat zal lukken en daarmee de demonen worden vrijgelaten. Blijf ook hiervan weg.

Het staat op de vlag van Israël afgebeeld. Als ster van David maar David heeft geen ster en het wordt ook nooit in de Bijbel genoemd. In Handelingen 7:43 Wordt  gesproken over deze ster in een andere setting, door Stephanus de man vol van geloof en kracht, met betrekking tot de verbanning van het volk van Israël uit Babylon. De Ster die genoemd wordt is het symbool van de God Remfan. Een afgod en aanbidding van Saturnus "Ja u hebt de tent van Moloch meegedragen en de ster van uw god Remfan, de afbeeldingen die u gemaakt hebt om ze te aanbidden, Ik zal u daarom wegvoeren, verder dan Babylon". Hier werd de profeet Amos geciteerd In Amos 5:26. Uit deze Schriftplaatsen blijkt wel hoezeer God een afkeer heeft van afgoden en het aanbidden van andere dan Hij en de gevolgen die dit heeft voor een persoon of volk.

Door de eeuwen heen heeft elke god weer een andere naam gekregen maar de bron is nooit gewijzigd en dat is Satan. Het is daarom gevaarlijk om je ergens mee te verbinden als het gaat om religie. Onze Heer heeft ons niet voor niets opgeroepen om weggegaan uit Babylon, Openbaring 18.4. 

Afvalligheid is de oorzaak van de oordelen van God. Zoals het destijds kwam over het volk van Israël, wat zoals het we kunnen lezen is verbannen en nu komt ze over de gehele wereld, de wereld waarheen de Israëlieten zijn verbannen. 

Jesaja 47- 11:14

Daarom zal er onheil over u komen, Wanneer het aan de dag treedt, zult u het weten; rampspoed zal u treffen, u zult het niet afkopen er zal plotseling verwoesting over u komen zonder dat u een vermoeden heeft. Blijf maar bij u bezweringen en vele toverijen waarmee u zich vermoeid heeft vanaf uw jeugd.

We kunnen het niet afkopen, het oordeel, er is toe besloten, daarom bekeer u van deze zaken als u erbij betrokken bent.

Valse leer

Valse leer zet deuren open naar de vijand. Het is ook wel logisch als we bijvoorbeeld kijken naar de leer van eens gered altijd gered, wat zo veel wil zeggen dat uw zonden zijn vergeven toen u zich bekeerde en dat de toekomstige zonden daarmee ook vergeven zouden zijn. Als we de bijbel gaan lezen komen we er achter dat dit niet het geval is. En daarom leven veel mensen onbewust in zonde en lopen daarmee gevaar. Het is koren op de molen van de tegenstander de vader van de leugen. Hoe kan iemand die levend is gemaakt door de vergeving van zonden, leven in zonde? Romeinen 6:1-23 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade toeneemt? Volstrekt niet!

Bekeert u van deze leer en vraag vergeving, de heere Jezus zal het u vergeven en u zult leven.

 

Geestelijke strijd sterkt ons geloof en de relatie met de Heere Jezus.

Verder mijn broeders, wordt gestekt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht.

Efeze 6:10

De Heere zegene u en behoede u.

Op de download pagina vind u meer informatie over geestelijke weerbaarheid.

Geestelijke beinvloeding
Word – 151,1 KB 116 downloads
Teksten Voor In De Strijd .
Word – 77,2 KB 11 downloads
Angst en andere ondermijnende gedachten
Word – 112,7 KB 10 downloads
Gebed tegen Hekserij en Uitgesproken vloeken over uw leven
Word – 78,6 KB 12 downloads